De regels en de rek

Boukje Keijzer

Regels. Veel mensen hebben er een haat-liefdeverhouding mee. We hebben steeds complexere systemen opgetuigd voor het maken en bewaken van regels, die steeds minder ruimte bieden voor de noodzakelijke rek. De balans tussen regels en rek is zoek. Dit is een boek voor al die professionals in (publieke) organisaties die door de vele administratie niet meer toekomen aan hun ‘echte’ werk. Die de vrijheid missen om maatwerk te leveren en menselijkheid te tonen als de situatie daarom vraagt. De regels en de rek helpt je om zélf de balans te vinden tussen de regels en de rek, tussen ruimte en houvast. Door stap voor stap te ontrafelen van welke regels je last hebt en door te laten zien hoe je de rek in de regels vindt, zonder het houvast dat ze bieden los te hoeven laten. Talloze praktijkvoorbeelden en eenvoudige opdrachten helpen je om zelf concrete stappen te zetten.

Is De regels en de rek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De regels en de rek