De ring van Ritornel

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Duizelingwekkend avontuur van een zeldzame meester in de luisterrijke traditie van Laumer en Van Vogt.

Toen de roekeloze Magister Oberon in het levensgevaarlijke middelpunt van het heelal op jacht ging, werd hij bijna fataal vernietigd. De Meesterchirurg nam hem onder handen – met vérstrekkende gevolgen.

Jaren later… James Andrek, een briljante jonge jurist in het Grote Huis van Oberon, wordt achtervolgd door twee obsessies: de raadselachtige verdwijning van zijn beroemde broer Omere, destijds een vriend van Oberon, en het mysterie van zijn vaders dood in de wijde ruimte tussen de Twaalf Melkwegstelsels, op de noodlottige plek waar het heelal ontspringt.

Andreks verblijf in het prachtige, sinistere Grote Huis brengt hem in aanraking met bizarre wezens en machines met duistere talenten. Weten zij meer van de twee mysteries ? Oberons ruimterijk zindert van de rivaliteit tussen de machtige, tegengestelde erediensten van Ritornel en Alea, die allebei een ander plan voor het heelal hebben. Als James naar de bron van het heelal wordt gestuurd, vatten zij een ongezonde belangstelling voor hem op. Zal de ring van Ritornel sterker blijken dan de dobbelsteen van zijn grillige tegenstreefster Alea…?

Fantasy & SF
Meulenhoff Boekerij