De Romário-show en andere sportverhalen

Presteren, prachtige successen boeken, prijzen pakken. Sport op topniveau draait om winnen. Toch is dat ‘slechts’ het eindresultaat. Het zijn vooral de verhalen ? door sporters geschreven op weg naar eeuwige roem ? die ons op het puntje van onze stoel doen zitten.
Verhalen over pieken op het juiste moment en hopeloos falen, over ultieme blijdschap en diep verdriet, over stom geluk en domme pech, over wereldsterren en underdogs, over ideale schoonzonen en virulente valsspelers.
In dit boek draait het om die verhalen, opmerkelijke gebeurtenissen, tragische voorvallen, grappige anekdotes en onbekende pareltjes uit de geschiedenis van het Nederlands elftal, het EK en WK voetbal, de Olympische Spelen en nog veel meer.

Frank Grootemaat (1977) is schrijver, redacteur, journalist en historicus. Zijn boek Burenruzies: Voetbalinterlands vol strijd en rivaliteit (2010) kreeg positieve recensies en eindigde als derde bij de publieksverkiezing van de Nico Scheepmaker Beker, de jaarlijkse prijs voor het beste Nederlandse sportboek.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen