De schaker en het meisje

Rank 3575 Gelezen 43 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 65 Favoriet 1 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

Londen, 1880. Leo Stanhope, lijkschouwer, schaakspeler en verliefd op Maria – een prostituee met wie hij van plan is te trouwen. Maar dan wordt Maria’s lichaam met ingeslagen schedel opgevist uit de Theems. Leo is verdachte nummer één. Om zichzelf vrij te pleiten gaat Leo op zoek naar de dader, wanhopig om uit handen van de politie te blijven, want Leo verbergt een groot geheim: hij is geboren als vrouw maar leeft als man. En in victoriaans Londen is dat een misdaad waar de dood op staat…

Alex Reeve woont in Buckinghamshire en is universitair docent. 'De schaker en het meisje' is zijn debuut en het eerste boek in een serie met hoofdpersoon Leo Stanhope.

Alex Reeve schreef met 'De schaker en het meisje' (The House on Half Moon Street) een bijzonder misdaadverhaal waarin het thema van transseksualiteit centraal staat.

Literaire thriller
Noor Koch
De Fontein Romans & Spanning
10 december 2019
10 december 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Guy Doms Hebban Recensent

Transgender avant la lettre als seriepersonage

door: Guy Doms 1 like

Met Leo Stanhope kiest de Britse thrillerdebutant Alex Reeve beslist niet voor een alledaagse protagonist. Leo is immers een transgender uit het victoriaanse Londen van 1880. Meer zelfs, de auteur zet dit hoofdpersonage in als middelpunt van een nieuwe thrillerserie.

‘Ik was wat ik was, een...

Reacties op: De schaker en het meisje