De schildersdochter

De schildersdochter

Rank 3841 Gelezen 68 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 43 Favoriet 5 Recensies 2
Feelgood Spots 1 Top25's 1   Topics 0

De historische roman 'De schildersdochter' van Julie Klassen draait om een knappe jongedame, twee broers, een miniatuurportret en een allesbepalende keuze.

Sophie Dupont assisteert haar vader bij zijn werk als portretschilder; haar eigen werk houdt ze verborgen. In haar vrije uren wandelt ze langs de kliffen bij de kust van Devon waar zich vele schilders en dichters ophouden. Op een van die wandelingen ontmoet ze de knappe Wesley Overtree, de eerste man die haar vertelt hoe mooi ze is.

Kapitein Stephen Overtree is gewend om voor alle ellende op te draaien die zijn broer veroorzaakt. Ook dit keer heeft Wesley zich aardig in de nesten gewerkt. Hij heeft een meisje zwanger gemaakt en is met de noorderzon naar Italië vertrokken, op zoek naar een nieuwe muze. Om miss Dupont te behoeden voor een schandaal besluit Stephen haar een huwelijksaanzoek te doen. Sophie accepteert dit, maar krijgt ze daar geen spijt van als Wesley terugkeert?

De historische romans van Julie Klassen spelen zich af in de Regency-periode, net als de kostuumdrama's van Jane Austen en de zusjes Brönte.

Historische roman (populair)

Recensies

Marijke Verhoeven Auteur

Een must voor de liefhebbers van Jane Austen

door: Marijke Verhoeven

Het is maart 1815 als Sophie Dupont, dochter van een gerenommeerd portretschilder, plotseling wordt verlaten door haar minnaar, de eigenzinnige kunstschilder Wesley Overtree. Maandenlang was Sophie voor Wesley zijn muze en tijdens die lange, intieme sessies leek er iets moois op te bloeien tussen...

Inconsistente roman van Julie Klassen

door: Mieke Scheveningen 1 like ebook
Omdat ik een liefhebber ben van Jane Austen en Julie Klassen doorgaans de moderne versie vind van deze schrijfster, waren mijn verwachtingen van De schildersdochter misschien wat te hoog gespannen. Bij tijd en wijlen vlamde het verhaal op en daarna zwakte het snel weer af. Al met al kon ik me niet...