De Senators

De Senators

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Het mensbeeld van Fred en Nanny Senator uit Eefde is sterk bepaald door de Tweede Wereldoorlog. Dat is niet vreemd. In hun vroegste jeugd moesten ze onderduiken - los van elkaar. Ze beleefden de oorlogsjaren beiden heel anders.
Dit boek gaat over hun verweven levens.
Over de lotsverbondenheid die ze voelen met anderen die onrechtvaardigheden ondergaan, met kwetsbaren, met elkaar.
De verhalen drijven voor het grootste deel op het geheugen van Fred, maar gaan over hem én Nanny. Over de oorlog, vingerafdrukken, kinderen, Red Bull, de Joodse identiteit, suikerspinnen, zeep, stoomlocomotieven, de jeugd van tegenwoordig ... ja, waarover eigenlijk niet?
'Als u denkt dat dit boek eindig is,' aldus Fred Senator, 'dan hebt u het mis. Als alle verhalen erin waren opgenomen, dan was het boek niet te tillen geweest. Ik heb de Thora een paar keer mogen dragen, dat kan ik nog net. Een enorme eer.'
Uitgeverij Elikser B.V.
19 april 2019

Lezersrecensies (1)

De Senators, het levensverhaal van Fred en Nanny Senator, of hoe liefde toch altijd overwint!

door: Pierre MG Peeters 1 like
Fred Senator en Nanny Koppel leerden elkaar kennen na de Tweede Wereldoorlog. Al bij hun eerste kennismaking, ook al waren ze respectievelijk slechts negen en tien jaar oud, was het voor beiden overduidelijk dat ze meer dan vriendschap voor elkaar voelden. Tot hun achttiende hadden ze...