De Sionsbende en de vazendief (e-book)

De Sionsbende en de vazendief (e-book)

Junior   Topics 0
Wolf is met zijn ouders verhuisd naar een wel heel bijzondere plek: het oude klooster Sion. Wanneer zijn vrienden Emma, Kris en Roos een week komen logeren, wordt de omgeving opgeschrikt door de diefstal van een waardevolle Chinese vaas. De vrienden vermoeden dat de dief nog een keer zal toeslaan. Er is namelijk een tweede vaas, en samen zijn ze veel meer waard. Dan zien ze in het bos bij het klooster een man lopen die wel erg lijkt op het signalement van de dader.

De antiquair Peter Dullaert neemt hen mee naar de crime scene, en vertelt de vier vrienden van alles over de vazen en de omgeving. Maar is Peter zelf eigenlijk wel te vertrouwen?

Rien van den Berg, journalist, voorganger en dichter, schreef eerder Aslander en Het laatste gezicht. De Sionsbende is een gezamenlijk project met zijn zoon Albert. Binnenkort zullen zij op Nieuw Sion gaan wonen, het decor waartegen het boek zich afspeelt.
Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar