De soortenjager

De soortenjager

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In veertig jaar vogels kijken heeft ecoloog en schrijver Remco Daalder best veel vogels gezien, maar hij behoort niet tot de Nederlandse top, dan moet je namelijk meer dan 1500 soorten gezien hebben. En internationaal al helemaal niet: er zijn wereldwijd elf vogelaars die meer dan 9000 soorten mochten aanvinken. Daalder besluit zichzelf een doel stellen: hij wordt soortenjager. Maar omdat 1500 soorten zien hem te hoog gegrepen lijkt voor iemand die met de grootste tegenzin in een vliegtuig stapt stelt hij zijn doel lager. Naar 1000 soorten. Ongeveer 10% van het totale aantal vogelsoorten. En wel voor zijn zestigste, wat betekent dat hij vier jaar heeft. Met humor, kennis van zaken en veel inlevingsvermogen laat Remco Daalder zien hoe het is om een écht fanatieke vogelaar te worden en hoe verslavend het is om lijstjes bij te houden. In één ding wijkt hij af van de meeste soortenjagers: Remco Daalder kan goed relativeren én heel goed schrijven. +

Atlas Contact
19 april 2022