De spiegel van de walrus

"Wie zich blijft verwonderen met de ogen van een kind, maakt dagelijks mee, dat hij nieuwe dingen ziet of vindt. En als je onderweg dan ook nog eens durft te dwalen, verzamel je in 't leven een koffer vol verhalen."

Deze - alweer vijfde - dichtbundel van Jaap van Oostrum 'De spiegel van de walrus' staat net als zijn vorige dichtbundel 'Vandaag is het zondag' vol vrolijke, luchtige gedichten over alle daagse mensen-dingen, over natuur en dieren, onderwijs en vanzelfsprekend de liefde. Afgewisseld met serieuze gedichten over ons leven. Zo houdt de walrus de mensheid een spiegel voor over de vervuiling van de zee.
De dichter Jaap van Oostrum is een ware woordkunstenaar. Hij jongleert met verve met dichtwoorden en tovert een glimlach of een traan op je gezicht. Hij verrast al meer dan twintig jaar vele dichtliefhebbers met zijn poëzie op rijm in de geest van Toon Hermans. Ook zijn in deze uitgave de aquarel illustraties gemaakt door Annelies van Buuren- Oosterlee.

Poëzie
Poezie
Uitgeverij NAU
20 maart 2021
20 maart 2021

Reacties op: De spiegel van de walrus