De Spiegelkoning

De Spiegelkoning

Rank 255 Gelezen 3 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 61 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
“Ik had van ver moeten zien aankomen dat Misha geen rust zou vinden na Project X. Hij is niet in staat tot niets-doen. Als alle punten op een lijstje zijn afgevinkt, maakt hij een nieuw lijstje dat voltooid moet worden.”

Het leven van Maren Franka was een stuk eenvoudiger, voordat ze zich liet meeslepen door de broers, Misha en Lennart Larsen. Nu bevindt ze zich alleen in een vreemde stad, omringd door onbekenden. Doodongelukkig maakt ze plannen om te ontsnappen aan haar glazen kooi, maar Misha is niet van plan haar zomaar te laten gaan.

Ook Misha heeft het nodige te verwerken gekregen. Hij zoekt afleiding in een nieuwe bizarre missie, waarmee hij niet alleen zichzelf in gevaar brengt, maar ook zijn beste vrienden. Hij geeft Maren een bijna onmogelijke opdracht, die de verhoudingen binnen de vriendengroep op scherp zet. Voor Maren begint een race tegen de klok om haar opdracht tot een goed einde te brengen. Om te slagen zal ze keuzes moeten maken, maar iedere keuze kan fataal zijn… voor Misha’s plan en de betrokkenen.

Ondertussen zint Donald Skinner op wraak en de arm van de Jersey Killer reikt tot ver buiten de gevangenismuren.

Bronja Hoffschlag (1981) woont in Rotterdam. In november 2013 debuteerde ze met De Dode Kamer, dat door een lezersjury unaniem werd uitgeroepen tot winnaar van de Hebban Crimezone Debuutprijs in 2014. Het vervolg, De Skinner Methode, verscheen in 2015 en behaalde de eerste plaats in de Hebban Leesclub Hall of Fame met een score van 9,7. De Spiegelkoning is het langverwachte laatste deel in de Project X trilogie.

Ook schreef Hoffschlag de thrillernovelle Snuff (2014) en de roman P.I.D. (2017). Als tekstschrijver werkte zij samen met heavy metalband Burning aan het album Nightmares (2016) en de EP P.I.D. (2018).
Agemo Uitgeverij
13 december 2019

Door lezers

Thriller Café / Waar kijk jij naar uit in december?
01 december 2019 33 reacties
Thriller Café / Project X Café