De stem

Volkskrant:

De Stem

Rank 1961 Gelezen 277 Aan het lezen 22 Wil ik lezen 462 Favoriet 11 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 7 Spots 2   Topics 0   Leesclub

Een vrome Somalische asielzoekster komt als oppas in dienst bij het gezin van Zelda en Bor, en ontpopt zich tot hun verbijstering tot een fenomenale zangeres. Haar naam is Amal. Ze is zo goed dat ze haar opgeven voor het populaire tv-programma De Stem.
Tijdens haar spectaculaire eerste optreden verklaart Amal zich voor het oog van het publiek afvallig van haar geloof; en meteen barsten de bedreigingen van alle kanten los. Het gezin wil haar beschermen en wordt zo meegesleurd in conflicten die hun veilige wereld voor altijd zullen veranderen.

De Arbeiderspers
19 januari 2021
19 januari 2021
9789029541930 , 9789029543040

Miriam Vaz Dias Hebban Recensent

Een nogal geconstrueerd verhaal, maar wel spannend

door: Miriam Vaz Dias 5 reacties 5 likes

Het gezin van Zelda en Bor is in New York. Het is 11 september 2001, beter bekend als 'nine/eleven'. Samen met de kinderen zijn ze op het dak van een wolkenkrabber, waar hun huwelijk zal worden ingezegend door een rabbijn. Behalve het bruidspaar zijn daar Philip, Zelda’s zoon uit een eerder...

Reacties op: De Stem