De stem van Lena

De stem van Lena

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 1 Recensies 5
Feelgood   Topics 0
Noord Holland, begin twintigste eeuw. Lena trouwt met de rustige Theo, een tuinder en ze gaan wonen in Steendijk, het Rijk der Duizend Eilanden, toen een belangrijk tuindersgebied van Nederland en daarbuiten. In dit dorp bepaalt de kerk de regels en het leven bestaat uit hard werken en armoede. Weg van haar familie voelt Lena zich erg eenzaam. Grote gezinnen is de wens van de kerk. Dat zorgt echter voor strijd tussen Theo en Lena, die de eindjes aan elkaar moet knopen voor haar gezin. Theo laat zich leiden door de pastoor en het verleden. De kennismaking met Miep, de vrouw van de veilingmeester, geeft haar hoop op vriendschap.

“De stem van Lena” is een verhaal over eigen keuzes maken binnen de beperkingen van de kerk, huwelijk en gezin.

Ria Smit (’s-Hertogenbosch 1952) werkt tot haar pensioen als verzorgende in verpleeghuizen en als zelfstandige in de thuiszorg. Door haar actieve rol bij het amateurtoneel gaat ze schrijven en sluit zij zich aan bij de schrijfwerkplaats in haar woonplaats. Naast proza schrijft Ria columns over haar praktijkervaringen, met name over de zorg van mensen met dementie.
“De stem van Lena” is haar debuut.

Romantiek
Streek- en familieromans