De teerling is geworpen, op naar Rome

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Karl van Dorsten (1967) zoekt in het leven niet naar “meer van hetzelfde” maar naar een wereld zonder raakvlakken met zijn reguliere bestaan als manager. Wars van modern geneuzel en social media nonsens besluit hij in 2009 een onmiskenbaar grensoverschrijdende wandeltocht te maken. Zijn weloverwogen eindbestemming wordt Rome, een schitterende tocht van 2160 km waarvoor hij in 4 etappes 64 dagen uittrekt. Zijn bijzondere ervaringen en veelal hartverwarmende ontmoetingen noteert hij op een kladje die hij naar het thuisfront verstuurt. Later besluit hij deze in boekvorm uit te geven. Een boeiend wandelverslag vol humor, afzien, natuur en cultuur geeft antwoord op de vraag wat hem bezielt… ‘Het is een lange en intensieve periode en juist om die reden ga ik alleen. Dagenlang lopen zonder iemand te spreken, slechts op afstand glijdt de maatschappij aan je voorbij. Uiteraard weet je dat dit ook jouw maatschappij is maar voorlopig leef je een leven dat niet in het verlengde hiervan ligt.’ +

Literaire fictie algemeen
Boekscout VOF