De Tempelberg betwist

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Waarom is de Tempelberg in Jeruzalem het meest betwiste plekje op de aarde?
De heftigste strijd in het Midden-Oosten betreft de Tempelberg in Jeruzalem. Veel Joden verlangen ernaar de Tempel te herbouwen die door de Romeinen in het jaar 70 A.D. verwoest werd. Maar het plein wordt nu gedomineerd door de Rotskoepel en Islamieten beweren dat de claim van de Joden op de Tempelberg niet terecht is, omdat er geen historisch bewijs is van Joodse aanwezigheid. Met dit al eeuwen durende conflict rijzen een aantal moeilijke vragen op.
Aan wie behoort de Tempelberg?
Waarom kan de Tempelberg niet gedeeld worden?
Wat is de oorzaak van dit conflict?
Zegt de Bijbel echt dat er op een dag een nieuwe Tempel zal komen?
Wat heeft dat allemaal met ons van doen vandaag de dag?
Midden-Oosten deskundige Randall Price geeft fascinerende antwoorden gebaseerd op archeologisch bewijs, historische gebeurtenissen en exclusieve interviews met voorvechters van de Tempelbeweging. Gaandeweg laat de auteur in zijn boek zien, dat de hoofdlijnen van vandaag omtrent de Tempelberg stroken met wat de Bijbel zegt over de toekomst.
J. Randall Price (dr. Oude Testament en talen) woonde in Jeruzalem en gaf les Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem voorzitter van 'World of the Bible Ministri betrokken bij de archeologische opgravi Qumran, Isra Hij is auteur van de boek War, Fast Facts on the Middle East Confli Coming Last Days Temple.

01 januari 2007

Reacties op: De Tempelberg betwist