De tennisparty

De tennisparty

Gelezen 164 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 57 Favoriet 3 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 4   Topics 0
Het tennisweekend is Patricks idee. Zijn nieuwe landhuis, gekocht met de bonussen van zijn baan als beleggingsadviseur, is de ideale locatie. Patricks vrouw Caroline weet nog niet wat de werkelijke reden voor het feestje is. Zij vindt het leuk om haar oude buren Stephen en Annie weer te zien, maar ze is minder blij met de snoeverige Charles en zijn verwende vrouw Cressida. En het laatste koppel, Don en Valerie, beiden bloedfanatiek, is helemaal onuitstaanbaar.
Terwijl de vier stellen zich op het zonnige terras installeren, lijkt al vast te staan wie de winnaars zijn in het leven en wie de verliezers. Maar wanneer de eerste bal over het net wordt geslagen, is dat het begin van twee dagen flirten, driftbuien, knallende ruzies en schokkende onthullingen. Door de komst van een ongenode gast wordt duidelijk dat dit weekend helemaal niets met tennis te maken heeft.
Lang voordat ze beroemd werd met haar Shopaholic! serie schreef Sophie Kinsella onder haar eigen naam, Madeleine Wickham, zeven romans. De tennis party, haar allereerste boek, verscheen toen ze pas vierentwintig was en is daarom altijd heel bijzonder voor haar gebleven. Daarna volgden onder andere Het zwemfeestje en De vraagprijs. Haar werk is in meer dan dertig talen verschenen. De auteur woont met haar man en kinderen in Londen.

'Een rake roman met scherpe observaties. Licht maar dodelijk.'
Mail on Sunday
The House of Books
16 april 2013

Door lezers

Meer artikelen van lezers

Recensies

Irritant

1 like
Sophie Kinsella is een prachtige schrijfster in haar genre, ze beschikt over een vlotte pen en ik vind haar boeken doorgaans vermakelijk. De tennisparty echter deed weinig voor me. Niet alleen konden de personages me stuk voor stuk weinig interesseren, het plot was slap en op plekken zat er zelfs...