De terugkeer van de tasch

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Decennialang is de 'zwarte tasch' bewaard in de hoop deze ooit aan de eigenaresse of haar familie te kunnen overhandigen. En nu, ruim zeventig jaar na dato, is het moment dan toch daar. In de tasch bevinden zich onder andere brieven, foto's, krantenknipsels, bonnetjes, kwitanties, een broche, een gouden armbandje en een muntje in de voering. Een aanvulling op de vele hiaten in het verhaal over de zeer uitgebreide joodse familie Van Dam. Een familiegeschiedenis die in dit boek begint in 1857 en eindigt in 2016, met de overhandiging van de tasch met inhoud. Een boek dat zich in Dordrecht en Rotterdam afspeelt, maar dat de lezer eveneens meevoert naar Engeland ten tijde van de industriele revolutie en de stad Berlijn, onder het bewind van Von Bismarck en kaiser Wilhelm II. Maar ook het Berlijn van Jaqcues van Dam, een welvarend antiquair, die zich bewoog in de hoogste kringen van het toenmalige Duitse Rijk en het schopte tot hofleverancier. De Terugkeer van de Tasch, een inspiratiebron voor het schrijven van dit verhaal dat berust op (historische) feiten en deels op fictie.

Boekscout VOF
24 december 2020
24 december 2020

Reacties op: De terugkeer van de tasch