De tijd, het schrift, het verschil

In 2015 overleed Samuel IJsseling, kort nadat hij zijn laatste boek had voltooid. Het interesseerde hem niet of een filosoof gelijk heeft: 'Wat ik eindeloos veel boeiender vind als ik een filosoof lees, is te zien hoe het verhaal dat hij vertelt in elkaar zit.' Voor IJsseling moet filosofie aansluiting zoeken bij de ervaring. 'Ze moet een verhaal kunnen vertellen aan reëel bestaande mensen.' Dat is wat hij een leven lang heeft gedaan, getuige 'De tijd, het schrift, het verschil'.
IJsseling kon als geen ander ogenschijnlijk ondoordringbare teksten in mensentaal uitleggen.

In een uitleiding schetst filosoof Erik Meganck een portret van IJsseling en zijn belang voor het denken in Vlaanderen en Nederland.

Is De tijd, het schrift, het verschil het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tijd, het schrift, het verschil