De U-curve

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de tevredenheid met ons eigen leven de vorm heeft van een U. Hoe verder we het midden van ons leven naderen, hoe groter de kans op een dieptepunt. Ooit bevinden we ons allemaal op de bodem van die U. Hoe kunnen we nog voldoening uit het leven halen, nu onze weg al grotendeels is uitgestippeld en de toekomst vaster ligt?

Kieran Setiya tackelt deze fundamentele vragen door terug te grijpen op denkers als Aristoteles, Schopenhauer, Virginia Woolf en Simone de Beauvoir, en deze toe te voegen aan zijn eigen ervaringen. Hij laat ons zien waarom missing out goed is, hoezeer onze opties overgewaardeerd zijn en waarom je vooral blij moet zijn als je een fout maakt.

De U-curve is een heldere, grappige en wijze gids vol verrassende inzichten en praktisch advies voor het vinden van een diepere betekenis – ook of juist – als het leven even tegen zit.
HarperCollins
08 januari 2019