De val van Thomas G.

De val van Thomas G.

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De ‘Affaire Thomas G.’ schokt het land. Pers en sociale mediaverketteren uitgever Thomas Geel, die een extreem controversieelboek uitbracht met de titel Hedendaags Fanatisme, geschreven dooreen uitgerangeerde historicus. Enkele maanden later komt Thomasom. In de donkere, stormachtige winter na zijn dood vertrekt zijnvrouw Isa naar Ierland om daar de gebeurtenissen te overdenken.Tegelijkertijd besluit een jonge freelance journalist de affaire uit tegaan spitten. Hij zoekt contact met Geels opvolgster, die de zaakaanhangig heeft gemaakt, met zijn carrièrebewuste dochter enongrijpbare zoon. De affaire is voor hen nog lang niet voorbij. Zebotsen, naderen elkaar, liegen, bedriegen, zwijgen, spreken. Totdatde stem van Thomas opklinkt uit zijn nagelaten manuscript.Als geen ander weet Nelleke Noordervliet personages te scheppendie zich in je geheugen branden, die met dilemma's en levensvragende tijd waarin zij leven weerspiegelen en invoelbaar maken.
Atlas Contact
04 september 2020