valnoordervliet

De val van Thomas G.

Gelezen 140 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 115 Favoriet 5 Recensies 41
Literatuur & Romans Artikelen 6 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0   Leesclub

De 'Affaire Thomas G.' schokt het land. Pers en sociale media verketteren uitgever Thomas Geel, die een extreem controversieel boek uitbracht met de titel Hedendaags Fanatisme, geschreven dooreen uitgerangeerde historicus. Enkele maanden later komt Thomas om. In de donkere, stormachtige winter na zijn dood vertrekt zijn vrouw Isa naar Ierland om daar de gebeurtenissen te overdenken.

Tegelijkertijd besluit een jonge freelance journalist de affaire uit te gaan spitten. Hij zoekt contact met Geels opvolgster, die de zaak aanhangig heeft gemaakt, met zijn carrièrebewuste dochter en ongrijpbare zoon. De affaire is voor hen nog lang niet voorbij. Ze botsen, naderen elkaar, liegen, bedriegen, zwijgen, spreken. Totdat de stem van Thomas opklinkt uit zijn nagelaten manuscript.

Als geen ander weet Nelleke Noordervliet personages te scheppen die zich in je geheugen branden, die met dilemma's en levensvragen de tijd waarin zij leven weerspiegelen en invoelbaar maken.

Atlas Contact
01 september 2020
01 september 2020

Wie was Thomas G. en waarom liet hij zich in met controversieel gedachtegoed?

door: VictorDLV 2 reacties 3 likes

'Ik heb alle fotoalbums verbrand voor ik wegging.'

Hoofdpersoon Isa maakt korte metten met haar verleden. Al snel na deze beginzin blijkt dat zich een groot drama heeft afgespeeld: haar man, uitgever Thomas, is dood. Een ongeluk? De dood ingejaagd door Twittertrollen? Zelfmoord?

Thomas heeft kort...

Reacties op: De val van Thomas G.