Vrij man

Gelezen 76 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 31 Favoriet 9 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
Dit is het avontuurlijke, indringende en aangrijpende verhaal van Menno Molenaar, twijfelaar, arts, jurist en dubbelspion. Een man om van te houden, een man om mee in debat te gaan. Plaats van handeling: Nederland en de Nieuwe Wereld. Tijd: halverwege de Gouden Eeuw.

'De beste roman van het afgelopen jaar. De erudiete pageturner die vergelijkingen treft tussen toen en nu, die rede plaatst naast (bij)geloof, verdient een groot publiek. Vrij man zindert, nodigt uit tot reflectie en kleurt de wangen rood.' ***** - De Telegraaf

'Tegen mensen die beweren dat de roman dood is, moet je je niet verweren met essays. Je moet ze een boek als Vrij man in handen drukken. Als ze dan na lezing nog steeds geloven in de dood van de roman, weet je: die zijn definitief niet meer te helpen.' - **** HP/De Tijd

'Noordervliet sprankelt.' - de Volkskrant

'Noordervliet stelt zich ten doel het vastgeroeste beeld van de idylle van de Gouden Eeuw en de daarbij behorende historische clichés te doorbreken. [...] Daar slaagt zij uitmuntend in als zij beeldend het dagelijks leven in de Gouden Eeuw oproept - levendig gepenseeld als op een oud-Hollands schilderij.' - NRC Handelsblad

'Boeiend, empathisch en met veel gevoel voor detail geschreven.' - Trouw

'Een aanstekelijke en meeslepende roman.' - Financieel Dagblad

'Het Haagse gepeupel trekt levendig aan je voorbij, bijna hoor je het geraas van de zware storm die de grote schepen op de rotsen smijt.' - Vogue

Literaire fictie algemeen
Atlas Contact