Wij kunnen dit

Volkskrant:
NRC:

Wij kunnen dit

Rank 5129 Gelezen 48 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 66 Favoriet 2 Recensies 19

Een nieuwe liefde rond je veertigste? Het is gedoe. Het is riskant. Allebei voorzien van een verleden, behept met gewoonten, gehard door teleurstellingen, en dan opnieuw beginnen alsof het niets is? Helen heeft de boekhandel van haar vader voortgezet en vecht tegen faillissement. Ze worstelt met de terugkeer van haar moeder, die uit haar leven verdween. Leo is een succesvol ondernemer die een sabbatical neemt om oude trauma’s te verwerken en een nieuw doel in zijn leven te vinden. Helen en Leo spreken af blanco te beginnen. Ze hoeven niets van elkaar te weten. Het verleden bestaat niet. Alleen het heden telt. Maar het verleden laat zich niet wegmoffelen. Zowel de liefde als de misverstanden bloeien op. Liefde – kunnen ze het? Met humor, inzicht en groot gevoel voor detail beschrijft Nelleke Noordervliet de liefdesperikelen van Helen en Leo in deze veelomvattende roman die zich afspeelt tegen de achtergrond van Rotterdam, New York en de coronapandemie als gamechanger.

Atlas Contact
14 januari 2022