De verborgen kinderen

De verborgen kinderen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

Elizabeth Byler Younts schetst in 'De verborgen kinderen' een aangrijpend beeld van de psychiatrie in Pennsylvania, 1937. De veertienjarige Brighton kent alleen het leven binnen de grauwe muren van gesticht Riverside. Hier wordt ze opgevoed en onderwezen door verpleegster Joann. Brighton weet niet dat Joann geheimen bewaart die een sleutel vormen tot haar verborgen verleden. Een verleden dat Brighton vasthoudt in het sombere Riverside.

Brightons enige vriend en lotgenoot is de albinojongen Angel. Samen besluiten ze te ontsnappen. Maar weglopen is één ding, voorbereid zijn op de buitenwereld is iets heel anders. Zonder geboorteakte en geld zijn ze overgeleverd aan de genade van vreemdelingen, die niet altijd het beste met hen voor hebben…

‘De verborgen kinderen’ is een hartverscheurende historische roman over de kracht van vriendschap en de schoonheid die schuilt in de grote en bedreigende buitenwereld.

‘”De verborgen kinderen” fascineert van begin tot eind.’ -Susan Meissner, auteur van o.a. ‘Het laatste jaar van de oorlog’

Feelgood
Historische roman (populair)