De vergeten kamer

De vergeten kamer

Rank 1944 Gelezen 128 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 244 Favoriet 3 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 3 Top25's 3   Topics 0

Een meeslepende roman rond een duister familiegeheim uit de Tweede Wereldoorlog
Voor de lezers van De bakkersdochter en Het familieportret
Kate, een jonge Amerikaanse vrouw, studeert voor haar sommeliersdiploma. Ze gaat op bezoek bij de wijngaard van haar familie in Frankrijk om haar kennis van de lokale bourgogne nog wat aan te scherpen. Wanneer ze haar neef helpt bij het opruimen van de enorme wijnkelder, ontdekt ze een geheime schuilplaats uit de Tweede Wereldoorlog, en vindt ze een stapel oude verzetspamfletten en een grote voorraad waardevolle wijnen.
Geïntrigeerd begint ze te graven in haar familiegeschiedenis. Dan ontrafelt zich een verhaal dat al zestig jaar in de doofpot is gestopt: over een tienermeisje dat de bezetting probeerde te overleven zonder haar morele overtuigingen overboord te zetten. Heeft haar vooraanstaande familie, groot geworden in de wijnhandel, zich in de oorlog misschien niet zo goed gedragen als zij altijd dacht?
Over Ann Mah
‘Als je hebt genoten van mijn Haar naam was Sarah en Kristin Hannahs De nachtegaal, dan is dit prachtige boek van Ann Mah ook iets voor jou.’ Tatiana de Rosnay
‘Mahs boeiende verhaal zal lezers aanspreken die houden van de familieverhalen van Kate Morton en Kristin Hannah.’  Booklist
‘Een geweldig verhaal, ik kon niet stoppen met lezen.’ Allie Larkin
‘De wereld heeft boeken als De vergeten kamer nodig: meeslepende verhalen die ons bewustmaken van zowel de kracht van de menselijke geest als de mysteries van het hart.’ Chris Bohjalian
‘Een gevoelig en hartverscheurend verhaal over verloren liefde en vergelding. Uitermate meeslepend, ik kon het niet wegleggen.’ Danielle Trussoni
‘Een aangrijpend mysterie, een doorvoeld liefdesverhaal en een fascinerend stuk geschiedenis, verteld met oog voor detail. Elegant en overtuigend.’ Cathy Marie Buchanan

Literatuur & Romans , Feelgood
Populaire fiction algemeen
Boekerij
08 januari 2019

Door lezers

Fabulous Feelgood! / Boeken in oorlogstijd
04 mei 2019 15 reacties
Fabulous Feelgood! / Nieuw in januari!
02 januari 2019 41 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Spannend betrouwbaar beeld over het Vichy-regime

door: Sammie1818 1 like
Het boek de vergeten kamer is in januari 2019 verschenen bij de uitgeverij HarperColins. Het boek telt 384 pagina's en is geschreven door Ann Mah. Ann Mah is journalist en woont afwisselend in Parijs of Washingston D.C. Dit heeft als reden dat haar man diplomatieke carriere heeft. Al eerder is van...

Boeiend

door: Juul 1 like
Het verhaal speelt zich zowel in het heden als tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een gevoelig onderwerp binnen de oudere generatie van de familie. Beter gezegd: het is een schandvlek. Door middel van dagboekfragmenten van Helene, het tienermeisje leer je haar verhaal kennen. En daarmee ook de...

Spannend maar af en toe te zoetsappig

door: Laura19907 1 like
Kate vertrekt naar Frankrijk om daar kennis op te doen voor Master of Wine, de examen voor sommeliers, wat Kate van beroep is. Ze brengt deze weken door bij haar neef Nico en zijn vriendin Heather. Tijdens het opruimen van hun kelder, ontdekt Kate een geheime kamer en een dagboek van een van de...