De vermoedelijke moordenaar van Olof Palme

Wie vermoordde de Zweedse premier Olof Palme? Meer dan 34 jaar hield deze vraag Zweden in de ban. Op 10 juni 2020 presenteerde justitie een mogelijke dader: de intussen overleden Stig Engström. ?Is het raadsel nu opgelost?
De Nederlandse schrijver Marc Pennartz, die het onderzoek al jaren van nabij volgt, denkt van niet. In dit boek onthult hij tot voor kort geheime dossierstukken die in een heel andere richting wijzen.?

Dit is het verhaal van "het vergeten spoor": de eenzaat Christer Andersson. Hij stond lang bovenaan het verdachtenlijstje. Telkens ontsnapte hij aan een arrestatie. Tot aan het tragische einde van zijn leven.?
Voor het eerst komen Andersson en zijn familie zelf aan het woord. Zo krijgen we inzage in de psyche van een man die bij velen angst inboezemde. En die, anders dan Engström, de middelen en de mogelijkheid had om Palme te doden.

Tegelijkertijd kijken we mee over de schouder van de politie en zien we hoe Zweden verdwaalt in de zoektocht naar de waarheid.

Marc Pennartz woonde en werkte geruime tijd in Zweden. Zijn vorige boek, '10 Redenen waarom Zweden de moord op Olof Palme niet oplost', leidde tot veel media-aandacht in Nederland en België.

Is De vermoedelijke moordenaar van Olof Palme het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vermoedelijke moordenaar van Olof Palme