De verrassing

De verrassing

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De verrassing van Jet van Vuuren is een klassieke whodunit van een van de populairste thrillerschrijfsters van Nederland.
Josefien van de Berg wordt 80. In de familieapp ‘Mammie’ nodigt ze haar kinderen, Lodewijk (52) Sylvia (54) en Jennifer (48) uit om haar verjaardag te vieren. Ze heeft een verrassing voor ze. Waar Josefien geld en een mooi huis in Maarssen heeft, hebben haar kinderen geldzorgen. En niet zo’n beetje ook. Tegenover haar en elkaar houden ze natuurlijk de schijn op dat alles goed gaat. Ze komen allemaal samen in Maarssen met als doel geld van Mammie te krijgen. Maar Mammie is er niet. Ze stuurt appjes naar de kinderen dat ze in Dresden is voor een kerstmarkt en is ingesneeuwd. Maar ze wil dat de kinderen op haar wachten voor de verrassing. Terwijl de kinderen wachten, beginnen ze te kibbelen en elkaar vragen te stellen. Wat kan de verrassing zijn? Hoe groot is de erfenis eigenlijk? Wie is het favoriete kind van Mammie? Is Mammie wel in Dresden en zijn de appjes wel van Mammie? Langzamerhand komen ze erachter dat niets is wat het lijkt, dat iedereen een ander motief heeft om aanspraak te maken op de erfenis en bovenal dat de verrassing van Mammie weleens heel anders kan uitpakken dan ze dachten...‘Jet van Vuuren is hard op weg om een van Nederlands populairste thrillerauteurs te worden.’ – De Telegraaf Vrouw
‘Jet van Vuuren ziet elke keer weer kans om een sterk verhaal op te bouwen.’ – Margriet
‘Jet van Vuuren houdt je als lezer vast vanaf de eerste pagina.’ – vrouwenthrillers.nl

Literaire thriller
Ambo|Anthos