De vleugels liggen in de papierlade

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Janna en haar broer Yves zijn uitgevlogen en leiden een leven op de toppen van hun kunnen. Zij is een gedreven docent op de kunstacademie en zijn ster als danser prijkt hoog aan het firmament van het internationale ballet. Ze voeren de lezer naar Amsterdam, Parijs en San Francisco, maar het schip van hun jeugd aan de Hollandse dijk is nooit ver weg. Ze weten hun ouders onveranderlijk aan boord daarvan. Totdat die plotseling besluiten te vertrekken. Janna en Yves worden terug gedreven naar alles wat was. De omgevouwen hoekjes in de boeken van haar vertrokken moeder spiegelen Janna een verhaal voor. Yves ontvouwt zich noodgedwongen tot gevleugelde onheilsboodschapper.

De vleugels liggen in de papierlade is een overvloedig boek over de diepgaande invloed die de ouders van Janna en Yves hebben op hun leven. Hoe goed kennen ze hen werkelijk? Wie zijn ze zelf geworden? Wat doen ze wanneer alles begint te schuiven? Zijn ze afdoende bewapend tegen de grenzen die hun geliefden opwerpen? Hoe compromisloos kunnen ze zijn als het erop aan komt?

Eline Crijns (1975) is schrijver en publicist. Haar portfolio is te vinden op www.ecri.amsterdam

Brave New Books
28 oktober 2020
28 oktober 2020

Reacties op: De vleugels liggen in de papierlade