De voetprintariër

Geen vlees, maar wel keertje vliegen? Niet meer vliegen maar wel nieuwe telefoon? Geen nieuwe telefoon maar wel online nieuwe kleding? Vanaf wanneer heeft het allemaal zin het bezig zijn met duurzaamheid? Wanneer voelt het niet meer beperkend of loop je geen risico om als hypocriet neergezet te worden? Het onderwerp duurzaamheid is nu vaak groots, abstract en zwaarmoedig. En dat is jammer. Het zou klein, concreet en positief moeten zijn. Duurzaamheid licht en luchtig maken! Dat doet de voetprintariër. Ieder van ons heeft namelijk een voetafdruk. Van alle mensen samen is die voetafdruk te groot en die moet worden verkleind. We delen hetzelfde probleem en iedereen heeft dus een rol in de oplossing. Die rol kun je maar beter leuk en interessant maken. De voetprintariër is daarmee iemand die probeert alle producten, diensten en ervaringen in te kopen tegen een zo laag mogelijke milieu-impact. Dat hoeft niet zwaarmoedig en vervelend te zijn, maar dat kan ook luchtig en leuk! Niet beperkend tot een onderdeel, maar alles omvattend. Ofwel: geen vegetariër maar voetprintariër. Gewoon een boekje om er op een andere manier tegenaan te kijken. Wie weet spreekt het de voetprintariër in jou aan.

Recensies (1)

Is De voetprintariër het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De voetprintariër