De vrouw van de vuurtorenwachter

De vrouw van de vuurtorenwachter

Rank 4387 Gelezen 22 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 43 Favoriet 0 Recensies 2
In De vrouw van de vuurtorenwachter is Mary aan het einde van haar leven. Wanneer ze op een ochtend een brief krijgt van iemand die ze nooit meer hoopte te zien, dreigt het geheim dat haar al tientallen jaren achtervolgt, uit te komen. Ze weet dat ze terug moet naar Bruny, een eiland voor de kust van Tasmanië. Op het woeste, lege eiland heeft ze haar beste jaren doorgebracht met haar man, de vuurtorenwachter, en haar gezin, totdat een tragedie haar terugbracht naar de beschaving.

Tom, Mary’s jongste zoon, houdt net zoveel van Bruny als zij. Maar nadat hij een winter doorbracht op Antarctica kan hij zijn draai niet meer vinden. Dan ontmoet hij Emma, net terug uit Antarctica, en zij is alles wat Tom niet is: open, gastvrij en onbezorgd.

De vrouw van de vuurtorenwachter is een prachtig, meeslepend verhaal over een moeder en zoon die worstelen met geheimen, verlies en hun eigen leven.
Luitingh Sijthoff
16 augustus 2019

Lezersrecensies (1)

Rijke natuur als balsem voor de ziel

door: José R. 1 reactie 2 likes
Mary Mason is 77 jaar. Ze is ziek en weet dat de dood niet lang meer op zich laat wachten. Haar huwelijk met de vuurtorenwachter Jack waardeert ze met tevredenheid. Er waren moeilijke tijden, maar ook gelukkige. Nu, op het eind van haar leven, weet ze twee dingen zeker: ze wil niet sterven in een...
ebook