De waarheid en andere leugens

VN:

De waarheid en andere leugens

Gelezen 81 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 49 Favoriet 5 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Henry is een succesvol schrijver. Hij is elegant, ruimdenkend en bijzonder gevaarlijk. Want Henry is een gentleman-oplichter, die een heel aangenaam leven voor zichzelf gecreëerd heeft. Per ongeluk wordt zijn vriendin zwanger van hem. Nu moet hij zijn vrouw wel alles vertellen. Hoewel, moet hij haar echt alles vertellen? Dat zou zijn bestaan totaal ontwrichten. Het zou eenvoudiger zijn om zijn minnares uit de weg te ruimen. Maar uitgerekend bij die actie maakt Henry een onherstelbare fout. Sascha Arango stelt de vraag waar de waarheid ophoudt en waar het grijze gebied van de leugen begint. Daarbij vertelt hij het ongemeen spannende verhaal van Henry, die vrij van hoogtevrees aan de rand van de afgrond staat. Hij laat ons een man zien die zich altijd heeft weten te onttrekken aan de consequenties van zijn handelen - tot hij een stap te ver gaat.

Goverdien Hauth-Grubben
Signatuur
24 mei 2014
24 mei 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Lindy (Hebban Crew) Hebban Crew

Veelbelovend debuut over een charmante schurk

door: Lindy (Hebban Crew) 6 reacties 3 likes

“‘Nee, dat is niet van mij. Mijn vrouw heeft dat geschreven.’ Haar lach was helder, niet gedempt door medeleven. Ze geloofde hem niet, waarom zou ze ook, hij sprak immers de waarheid.” - p. 130. Deze zinnen bevatten de kern van De waarheid en andere leugens, de debuutroman van de Duitse...

Reacties op: De waarheid en andere leugens