De wanhopige optimist

DE BESTE COLUMNS EN ANDERE TEKSTEN VAN DE ONGEËVENAARDE MARC DIDDEN, VAN 2010 tot 2016

Marc Didden (194) begon zijn carrière in de jaren 70 als muziekjournalist bij het weekblad Humo en is sindsdien blijven schrijven, interviewen en observeren; als auteur, filmmaker, scenarist en docent. Sinds 2007 verschijnt bijna wekelijks een column van zijn hand in De Morgen. In zijn kenmerkende stijl fileert hij genadeloos alles wat zich afspeelt in onze maatschappij. Hij vertelt over wat hem bezighoudt, verwondert en ontroert, en waar hij zich aan ergert. Na het succesvolle 'Het verdriet van de mediawatcher' is dit opnieuw een bundeling van Diddens beste columns uit 'Place du Samedi', dit keer vergezeld van tijdloze teksten over muziek uit de Humo-rubriek 'Summer in the city' en van enkele nieuwe teksten die hij speciaal voor dit boek schreef. Met op kop 'De kunst van de column' waarin Marc Didden zijn haat-liefde verhouding met het genre onder de loep neemt.

Is De wanhopige optimist het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De wanhopige optimist