De wereld van Sofie

De wereld van Sofie

Rank 3526 Gelezen 1555 Aan het lezen 81 Wil ik lezen 287 Favoriet 115 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 5 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 4 Hebban 1000 138   Topics 0
Deze roman over de geschiedenis van de westerse filosofie is een spannend verhaal, een detective en een naslagwerk in één: een intrigerend boek dat iedereen zal aanspreken die iets over zichzelf en de wereld om zich heen wil leren. Twee ondernemende tienermeisjes komen terecht in een wervelende speurtocht die tot antwoorden leidt op vele vragen, maar elke vraag roept weer nieuwe raadsels op.

Op die manier schetst Jostein Gaarder een onderhoudend en origineel beeld van de wereld van de eerste Griekse filosofen tot vandaag. Het boek verscheen voor het eerst in 1994, werd in meer dan veertig talen vertaald en is sindsdien een internationale bestseller. De wereld van Sofie is dé klassieker over dit onderwerp voor het hele gezin.

Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Fictie 13-15 jaar
Janke Klok