De Wesley Trilogie

De Wesley Trilogie

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De Wesley Trilogie - dé Vlaamse literaire culthit van 2020 - is nu eindelijk verzameld.

Veel mensen probeerden zich creatief bezig te houden tijdens de lockdown van 2020, maar Steven Boers spande de kroon: hij schreef 3 romans op amper 6 weken tijd.

Elke 2 weken downloadden honderden twitteraars een deel van Stevens zogenaamde “Wesley Trilogie”. Een naam die – net zoals de inhoud van de boeken – nergens op slaat, want er komt geen enkele Wesley in voor.

Zelf noemt de auteur het “conceptuele autobiografische meta-romans”. De vreemde verhaallijnen worden constant onderbroken door mijmeringen, gedichten en zelfs filosofische verhandelingen. Het geheel is uitbundig voorzien van voetnoten met commentaar op het verhaal en op de schrijver zelf.

De trilogie is geschreven volgens 5 regels die de auteur aan zichzelf oplegde. Zo mocht hij niets opzoeken tijdens het schrijven, moest hij zowel het verhaal als het schrijfproces op zich beschrijven en moest hij bloedeerlijk zijn in de autobiografische passages. De boeken bieden dan ook een zeldzame blik in het leven van een Katastrooflid. Met humor natuurlijk, maar soms ook onverwacht pakkend.
Literaire fictie algemeen
Brave New Books