De winterroos

Rank 726 Gelezen 431 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 240 Favoriet 22 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 4 Top25's 8 Hebban 1000 892   Topics 0

Jennifer Donnelly combineert romantiek, historie en spanning op meesterlijke wijze

In het jaar 1900 zijn de straten van het Londense East End allesbehalve geschikt voor een vrouw van goede komaf. Maar als een van de eerste vrouwelijke doktoren is India Selwyn Jones een buitenbeentje. Ze is vastbesloten een kliniek op te zetten in deze arme omgeving waar medische hulp zo hard nodig is.

Hier ontmoet India de keiharde maar onweerstaanbare gangster Sid Malone. Sid is een tegenpool van India’s kille verloofde, die het kapitaal van haar familie nodig heeft voor zijn politieke ambitites. Geïntrigeerd door Sids mysterieuze verleden stort India zich in een affaire die haar alles zou kunnen kosten wat haar lief is…

De pers over de boeken van Jennifer Donnelly

‘Doordrenkt van romantiek en authentieke details uit de tijdsperiode, zal dit boek alle fans van epische historische fictie enorm aanspreken.’ Booklist

‘Genieten: zo veel pagina’s vol met romantiek, snode plannen, gedetailleerde achtergronden, plottwists en cliffhangers.’ Publishers Weekly

‘Jennifer Donnelly heeft haar historische huiswerk goed gedaan.’ The Washington Post

Literatuur & Romans , Feelgood
Populaire fiction algemeen