Stiefzus

Stiefzus

Gelezen 189 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 244 Favoriet 11 Recensies 17
Young adult Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 5   Topics 0

Stiefzus is een weergaloze en prachtige hervertelling van Assepoester. Bestsellerauteur Jennifer Donnelly zet in deze fantasy vol girlpower het beroemde sprookje op zijn kop. Voor jongeren vanaf 13 jaar en liefhebbers van youngadultboeken.
Isabelle zou dolgelukkig moeten zijn: ze staat op het punt met de knappe prins te trouwen. Alleen is Isabelle niet het lieve meisje met het glazen muiltje op wie de prins verliefd werd. Ze is de lelijke stiefzus die haar tenen verbrijzelde om in Assepoesters schoentje te passen.
Isabelle heeft geprobeerd om mooi en lief te zijn, maar dat maakte haar juist gemeen, jaloers en leeg. Nu krijgt ze één kans om haar lot te veranderen en te bewijzen wat stiefzussen altijd al wisten: echte schoonheid zit vanbinnen.

Young Adult
Fictie 15+
de Fontein Jeugd
17 maart 2020
12 maart 2020

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Een krachtig, feministisch verhaal vol lef en magie

door: Demi Schoonenberg 2 likes

Stiefzus van Jennifer Donnelly (1963) is een standalone boek waarin het verhaal wordt verteld van Isabelle, één van de twee lelijke stiefzusters van Ella, oftewel Assepoester. Het boek begint op het moment dat de zussen delen van hun voet wegsnijden, zoals op het einde van het originele sprookje...

Reacties op: Stiefzus