De woestijn van de Tartaren

De woestijn van de Tartaren

Gelezen 12 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 3 Recensies 1
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0

De jonge luitenant Giovanni Drogo krijgt zijn eerste standplaats bij een garnizoen in een fort hoog in de bergen. Zijn leven ligt vóór hem, een schitterende militaire carrière lokt, en met torenhoge verwachtingen begint hij aan zijn diensttijd. Maar al snel raakt hij in de ban van het eentonige bestaan in het fort, dat uitkijkt op een uitgestrekte woestijn. Daar zouden de Tartaren een leger aan het verzamelen zijn om een oorlog te beginnen. Maar wanneer komen ze toch?

De woestijn van de Tartaren is een meesterwerk uit de wereldliteratuur over de absurditeit van het menselijk bestaan. Het laat zien hoe wij ons vastklampen aan de illusie dat ons leven een wezenlijk doel heeft. En dat we zeker weten dat we ooit zullen ontsnappen aan de sleur en de routine die ons in de greep hebben.

Dino Buzzati (1906-1972) was een van de belangrijkste schrijvers van Italië. Zijn veelzijdige oeuvre omvat journalistiek, theaterstukken, korte verhalen, novellen, poëzie en romans; ook als schilder heeft hij een indrukwekkend oeuvre nagelaten.

A. Kee
Wereldbibliotheek
27 mei 2006
9789028421721 , 9789028426696 , 9789028442054

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 7,99

Lezersrecensies (1)

Doet denken aan Kafka

door: Maria van Ewijk 1 reactie 2 likes
Dit boek tijdens de opruiming aangeschaft op aanraden van m’n boekhandelaar en het was een uitstekend advies! Dit imposante boek uit 1940 beschrijft de carrière van de jonge luitenant Giovanni Drogo. Zijn eerste standplaats is de Vesting Bastiani, een grensgarnizoen in een verder niet genoemd...