9789044535051_VCOVR

NRC:

De zevende dag

Gelezen 28 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 23 Favoriet 3 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 4 Spots 3   Topics 0

Yang Fei wordt geboren in een rijdende trein en opgevoed door een wisselwachter. Wanneer hij op zijn 41ste overlijdt, is er geen geld voor een graf. Daardoor is hij gedoemd tot rusteloos rondzwerven door het hiernamaals. Hij ontmoet de doden uit zijn eigen leven, zoals zijn vader en zijn ex-vrouw, maar ook de slachtoffers van het moderne China: de zelfmoordenaars, de orgaanverkopers, de onschuldig ter dood veroordeelden.

De reis van Yang Fei brengt de diepgewortelde absurditeiten in de ziel van de Chinese natie naar boven. Een levendig, urgent en panoramisch boek van Yu Hua, die zijn status als vaandeldrager van de Chinese literatuur hiermee bevestigt.

Uitgeverij De Geus B.V.
14 januari 2016
14 januari 2016

Guy Doms Hebban Recensent

Spiritueel maar toch ook bijzonder vermakelijk

door: Guy Doms 3 reacties 1 like

Yu Hua (1960) beleefde als jonge knaap de Culturele Revolutie in zijn geboorteland China. Deze bijzondere periode heeft hem, net zoals miljoenen andere van zijn landgenoten, getekend. Hij begon zijn loopbaan als tandarts maar was dit al snel beu. Deze auteur wordt beschouwd als een van de meest...

Reacties op: De zevende dag