De ziel

De ziel

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Sabine Wery von Limont analyseert in ‘De ziel’ de werking en de strategieën van de ziel en vertelt hoe de ziel haar noden en behoeften duidelijk maakt. Je kunt haar niet zien, maar ze is wel voelbaar en ook meetbaar: de ziel is je onzichtbare orgaan. De ziel bepaalt ons denken en voelen, zij bepaalt aan wie we onszelf willen binden, hoe we omgaan met mensen en of we tevreden zijn in ons leven. De ziel staat in verbinding met je hersenen, je hormonen en je immuunsysteem.
De observaties van Wery von Limont gaan gepaard met voorbeelden uit haar psychotherapeutische praktijk. Hoe krijg je een evenwichtige en gezonde ziel? En wat moet er in iemands leven gebeurd zijn als paniekaanvallen, een burn-out of depressies het bepalen? De auteur noemt ook manieren waarmee we kunnen rechttrekken wat misgelopen is. ‘De ziel’ is een ideale gids om onszelf en anderen beter te begrijpen.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen