De Ziener

Gelezen 21 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 52 Favoriet 1 Recensies 3
Fantasy & SF Artikelen 3 Lijsten 2   Topics 0
De Ziener is het epische fantasy-debuut van Anna Stephens. Een duister verhaal over oorlog, familie, godsdienstextremisme en verraad dat doet denken aan de boeken van Joe Abercrombie, Mark Lawrence en Scott Lynch.

Duizend jaar geleden werden de Rode Goden verstoten, en het Mirecese volk vernederd. Nu, vanuit de bergen waarnaar ze werden verbannen, schreeuwt Corvus, de koning van de Mireces, om wraak.

Dom is een Wolf, lid van een kleine nederzetting die de grenzen van het nabijgelegen Rilpor bewaakt tegen invallen van de Mireces. Dom is ook vervloekt, want hij heeft een gave waarmee hij angstaanjagende visioenen van de toekomst ontvangt.
Als de lijfeigene Rillirin aan de Mireces ontsnapt en ze in het dorp van de Wolven terechtkomt, voorziet Dom het ondenkbare: een verschrikkelijke oorlog tussen Rilpor en de Mireces.

Ondertussen aast de listige prins Rivil van Rilpor op de troon. Hij heeft zich bekeerd tot het bloederige geloof van de Mireces en heeft hun beloofd te helpen met hun invasie om zijn vader, de koning, en zijn rechtschapen broer Janus uit de weg te ruimen.

Het is nu aan Dom om de Rilporianen te overtuigen van zijn visioenen als ze een kans willen maken de invasie van de Mireces te overleven. Er is oorlog op komst, een oorlog die de wereld bedreigt zoals nooit tevoren.

‘Een bruut en pikzwart fantasy-debuut vol duistere goden en gewelddadige strijders.’ FantasyWereld.nl

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Luitingh Sijthoff Fantasy
23 april 2018
20 januari 2021

Bloedvergieten 2.0

door: Sjoerd Huinink

De Ziener – de Rode Goden herrijzen – is het debuutboek van auteur Anna Stephens. Het is het eerste deel van een trilogie, hoe kan het ook anders bij epische fantasy. Stephens heeft er dertien jaar over gedaan om het boek uitgegeven te krijgen en heeft het, naar eigen zeggen, wel een keer of tien...

Reacties op: De Ziener