Dertigers

Het verhaal van Nora

Rank 2641 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Wanneer Nora op kot gaat, weet ze niet wat ze zal studeren. Ze twijfelt zo hard dat kotgenote Tinne de beslissing in haar plaats neemt en haar meesleurt naar de opleiding pedagogie. De meisjes worden beste vrienden. Op kot leert Nora ook Alex en Bart kennen. Bart lijkt zich nooit ergens zorgen over te maken. De lange gesprekken met Alex overtuigen Nora dat ze de vriendschap van de anderen heus wel waard is. Op een verkleedfeest laat Nora haar schuchterheid helemaal varen en proeft ze voor het eerst van de liefde. Die eerste liefde is slechts kortstondig, maar wanneer Robin zijn intrek neemt in de kamer naast haar, voelt Nora hoe echte verliefdheid kan overweldigen. In tegenstelling tot zijn schuchtere tweelingbroer Pieter straalt Robin een zelfvertrouwen uit waaraan ze niet kan weerstaan. Terwijl de vriendengroep zich nog uitbreidt met de onstuimige Saar, heeft Nora alleen maar oog voor Robin. Ze groeien naar elkaar toe, Nora voelt de vlinders almaar heviger fladderen in haar buik. En dan hoort Nora het laatste wat ze wil horen: een ander meisje in Robins bed. Dit boek vertelt het verhaal van Nora Dushku als studente, vijftien jaar voor de televisiereeks Dertigers begint.

Feelgood , Literatuur & Romans
Dertigers