*desiderius erasmus

In 1509 was Erasmus onderweg van Italië naar Engeland. Denkend aan zijn Engelse vriend Thomas More kwam hij op de speelse gedachte de godin Zotheid een rede te laten uitspreken over de menselijke dwaasheid. Henk van der Werf heeft ernaar gestreefd de Latijnse rede in een, voor lezers van onze tijd, prettige en een de godin Dwaasheid waardige stijl te vertalen. Hij laat zijn vertaling vergezellen van een uitvoerige inleiding en een uitgebreid register. De geestige speelsheid waarmee Erasmus eeuwige menselijke tekortkomingen in een positief perspectief weet te plaatsen, zal de lezer aangenaam verrassen.

Is *desiderius erasmus het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op *desiderius erasmus