Deze stad is van ons

Jarenlang was hoofdagent Wayne Jenkins met zijn politie-unit de held van de stad in de strijd tegen de almaar erger wordende drugs- en geweldsmisdrijven. Totdat blijkt dat hij en zijn team al die tijd geld en drugs afroomden, drugs en gestolen goederen doorverkochten, valse bewijzen plantten en door en door corrupt waren.

Dit is een verhaal over hebzucht en corruptie, een zorgvuldig geresearcht inside-verslag waarin een van de beste misdaadverslaggevers van Amerika een van de grootste schandalen uit de geschiedenis van de politie blootlegt.

The Wire-maker David Simon kocht de tv-rechten op het boek, en werkt nu voor HBO aan een tv-serie.

Is Deze stad is van ons het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Deze stad is van ons