Diabetes overwinnen

Diabetes overwinnen

Culinair   Topics 0
DIABETES OVERWINNEN
Ga voor gezonde koolhydraatarme voeding

Een uniek boek voor jou, jij met diabetes, maar ook voor jouw behandelaar. Alle ins en outs over gezonde koolhydraatarme voeding. Door de focus te leggen op deze leefstijl en niet op medicatie zijn zowel diabetes type 2 als type 1 te overwinnen. Ja, ook type 1: het resultaat is dat bloedsuikerwaarden mooi stabiel worden met veel minder insuline, dat is ook een overwinning!
Bij diabetes type 2 kan medicatie (ook insuline) bij 90% van de mensen worden afgebouwd door een koolhydraatarme voeding. Dat noem ik diabetesbehandeling nieuwe stijl.
Er is één hoofdstuk opgenomen speciaal voor behandelaars met daarin alle uitleg over diabetesbehandeling nieuwe stijl. Ter ondersteuning is een schema opgenomen hoe diabetesmedicatie afgebouwd kan worden, ofwel demedicaliseren.
Een koolhydraatarme voeding is gezonde voeding en voor jouw het beste medicijn.
In dit boek veel informatie, alle ins en outs over koolhydraatarme voeding. En een actieplan hoe te starten.
Met heerlijke recepten van Sonja! Deze staan in een drieluik met flexibele dagmenu’s waarmee je je eigen dag- of weekmenu samenstelt. Ook praktische overzichten voor variatie-ideeën.

Een gezond gewicht, diabetes overwonnen, je zit weer lekker in je vel, en je bent trots op wat je op eigen kracht hebt bereikt.

Koolhydraatbeperkt werkt!

Recensies:
Huisarts Kees-Jan Sluijters, Leusden: “Leefstijlaanpassingen kunnen diabetes type 2 voorkomen en zelfs terugdraaien weet ik uit de ervaringen die ik heb opgedaan in mijn praktijk. Harriet Verkoelen biedt met dit boek een heel praktische aanpak waarmee je meer grip op diabetes kunt krijgen.”

Dr. Ger H. Koek, Maag, darm lever arts, Maastricht UMC: “Ik ben enthousiast over het nieuwe boek van Harriët Verkoelen omdat op een heldere, begrijpelijke, manier wordt uitgelegd waarom verminderen van koolhydraat inname sterk bijdraagt aan een goede gezondheid. Veel patiënten met leververvetting adviseer ik hun voedingspatroon te veranderen en de koolhydraatinname sterk te verlagen. Ze vragen hoe dat moet; dit boek zal helpen het in de praktijk te brengen, niet als een dieet maar als een voedingsgewoonte. “

Huisarts Ellen Kerkhof, Hengelo. “Harriet verstrekt de lezer een helder verhaal over het mechanisme achter het ontstaan van suikerziekte, waardoor de voedingsgerichte aanpak een vanzelfsprekendheid wordt.”
Culinair
Prima Vita