Dicht-bij-me-boek

Dit boek is voor jongens en meisjes van 8 tot 14 jaar die afscheid moesten nemen van iemand die ze heel graag zien. Het dient als houvast om de persoon die je zo graag ziet dicht bij je te houden.
In het boek is er veel ruimte voor jouw gevoel, het boek neemt je stap voor stap mee doorheen je rouwproces. Je kan in het boek foto’s plakken, tekenen, schilderen, schrijven, … je gevoelens de vrije loop laten. Doorheen het gebruik van het werkboek voel je dat de pijn en het gemis op een andere manier aanwezig zijn, ze verzachten. Gesterkt door de herinneringen ga je op een andere manier door het leven.
De mooie prenten in het boek stralen troost uit en doen je even wegdromen. De gedichten vertellen wat het is om iemand te missen en hoe je weer stap voor stap de schoonheid aan herinneringen leert zien. De wist-je-datjes laten zien dat wat jij voelt en denkt heel normaal is en nemen zo het idee weg ‘alleen te zijn met het gevoel’. Ze doorbreken taboes en maken rouw bespreekbaar.
Het boek is eveneens een toegangssleutel om over de overledene te praten met een volwassen vertrouwenspersoon.
Het boek kan zelfstandig gebruikt worden vanaf 8 jaar en is toegankelijk voor alle leeftijden.

Is Dicht-bij-me-boek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dicht-bij-me-boek