Doodgewoontes en Grafsymbolen

Doodgewoontes en Grafsymbolen

Doodgewoontes en Grafsymbolen neemt je mee langs grafzerken, stervenrituelen en gewoontes rond het doodgaan vnl. van de Middeleeuwen tot en met de Verlichting. Het is de periode van de pest en maait vele levens weg. De dood is alom tegenwoordig en maakt deel uit het van het dagelijks leven: in verhalen, de dodendans, … zelfs tot in het medicijnkastje.
Veel van onze huidige rituelen en doodgewoontes kent zijn oorsprong bij de Oud Germanen. Ze werden overgenomen en verbasterd door de Kerk en zijn tot op de dag van vandaag nog steeds in gebruik. Laat je mee voeren naar de oorsprong van onze gewoontes.

In het tweede deel van het boek staan we stil bij de grafsymbolen. Ze vertellen het verhaal van de gestorvene. De taal van de symbolen is uitermate boeiend.

Doodgewoontes en Grafsymbolen kwam tot stand na onderzoek in Edinburgh. Als per toeval kwam de auteur op een zeer oud kerkhof terecht. Het begin van een mooi verhaal.
Geschiedenis & Politiek
Brave New Books