Dicht-bij-me-boek, een werkboek voor jongens en meisjes bij overlijden van het huisdiertje

Junior   Topics 0
Dit boek is voor jongens en meisjes van 6 tot 14 jaar die afscheid moeten nemen van het huisdiertje. Het boek dient als houvast om het diertje dat je zo graag ziet dicht bij je te houden.
In het boek is er veel ruimte voor jouw gevoel, de opdrachten nemen je stap voor stap mee doorheen je rouwproces. Je kan foto’s plakken, tekenen, schilderen, schrijven, … je gevoelens de vrije loop laten. Je zal voelen dat de pijn en het gemis verzachten. Gesterkt door de herinneringen ga je op een andere manier door het leven. De wist-je-datjes laten zien dat wat jij voelt en denkt heel normaal is en nemen zo het idee weg ‘alleen te zijn met het gevoel’. Ze doorbreken taboes en maken rouw bespreekbaar. Er zijn ook wist-je-datjes voor je papa en mama, zo weten ze dat wat jij doormaakt heel normaal is.
In het boek vind je leuke teken- en kleuropdrachten en verhaaltjes. Ze geven je een ‘oef-moment.’ Want iemand missen is zwaar.
Het boek is eveneens een toegangssleutel om over het overleden huisdiertje te praten, de opdrachten kunnen met papa en mama gemaakt worden.
Kind & Jeugd
Kinderboeken diversen