Dichter van dienst

Dichter van dienst

Rank 1763 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1

Met gedichten van o.a. Maria Barnas, Wim Brands, Anneke Brassinga, Eva Gerlach, Erik Jan Harmens, Judith Herzberg, Neeltje Maria Min, Marieke Lucas Rijneveld en Menno Wigman

'Ik ben De Eenzame Uitvaart in de loop van tijd als een levensopdracht gaan zien, als een Taak die je tot het einde zult vervullen, niet als een project waarmee je na een tijdje weer ophoudt.
Het recept is eenvoudig en inmiddels bekend: dichters schrijven een gedicht - en dragen dat op de uitvaart voor - voor die mensen, die anders waren overgeschoten, voor wie niemand zou komen, over wie niemand had gesproken, was de dichter er niet geweest om afscheid te nemen, vaarwel te zeggen.'

Dichter van dienst is het vaarwel van F. Starik, zijn indrukwekkend en aangrijpend laatste boek over eenzame uitvaarten in Amsterdam die hij zestien jaar lang vormgaf.

Nieuw Amsterdam
29 oktober 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 12,99

Lezersrecensies (1)

Prachtige verslagen

door: patroon 1 like
F. Starik was tot zijn dood in 2018 coördinator van de Stichting 'De eenzame uitvaart' in Amsterdam (het logo van de stichting siert de voorzijde van het boek). Na 'De eenzame uitvaart' (2005) en 'Een steek diep' (2011) is dit het derde deel met verslagen van uitvaarten die met een gedicht en drie...