Die ene patiënt

Rank 2703 Gelezen 467 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 228 Favoriet 19 Recensies 11
Non-fictie Lijsten 4 Spots 2 Top25's 13 Hebban 1000 901   Topics 0

In ‘Die ene patiënt’ van Ellen de Visser vertellen zorgverleners over de patiënt die hun leven voor altijd veranderde. De indringende Volkskrant-serie ‘Die ene patiënt’ is een van de hoogst gewaardeerde en best gelezen rubrieken van de krant. In elke weekendbijlage Sir Edmund interviewt Ellen de Visser een dokter of verpleegkundige over een patiënt die ze nooit meer vergeten en die hun kijk op hun vak en het leven veranderde. Van neuropsycholoog tot huisarts, de verhalen die in deze bundel door Ellen de Visser zijn samengebracht, bieden een aangrijpende en leerzame inkijk in de ziel van onze zorgverleners. Ze laten zien hoe leed, pijn, verdriet en vreugde bij elke verpleegkundige of arts hun sporen nalaten. Een van de vele lezers zei erover: ‘Zat ik potverdorie zaterdagochtend al te janken bij het ontbijt.’ Inclusief reacties op de artsenverhalen van patiënten, familie en nabestaanden.

Ellen de Visser (1966) is wetenschapsjournalist voor de Volkskrant.

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos