Diems Water - Fantasiekroniek over Didam

Veel mensen hebben een bijzondere band met hun geboorteplaats. Hermien Besjes, Han van der Schaaf, Maurits van der Laak, Ambrosius Konings en Ineke Noordeloos. Dit zijn zomaar wat namen van geboren Didammers die zich steeds afvragen: waarom trekt mijn geboortedorp Didam mij? Of ze nu de wereld rondreizen of heel hun leven in Diem wonen en werken, deze vraag blijft hen bezighouden: wat trekt mij naar dit dorp? De waarde van iemands geboortegrond is een schat die niet gemakkelijk (h)erkend wordt. De zoektocht ernaar is meer dan de moeite waard. In deze kroniek trekt een heel scala van personages aan de lezer voorbij, een optocht die over meer dan honderd jaar is uitgestrekt. De romanfiguren zijn verzonnen, de gebeurtenissen in hun geboortedorp zijn dat niet: de vreemde grafsteen in de Mariakerk, de aankoop van grond van de heer ven Bergh, of het gedwongen graven van het baggergat tijdens de oorlog en de perikelen rond het Mariakapelletje. Sprongen door meer dan honderd jaar schetsen verschillende tijdgeesten en boeiende achtergronden tekenen de bewoners van Didam die met hun daden, woorden en gedachten de lezer blijven prikkelen.

Is Diems Water - Fantasiekroniek over Didam het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Diems Water - Fantasiekroniek over Didam