Dingen anders doen

Dingen anders doen

Gelezen 35 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 39 Favoriet 0 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 2 Spots 1   Topics 0

meest nuchtere en praktische zelfhulpboek ooit
niet je leven 180 graden omgooien maar kleine, wezenlijke dingen definitief veranderen
helpt je om realistische doelen te stellen
haalbaar voor iedereen!

Jezelf goede gewoontes aanleren en slechte gewoontes afleren is volgens zelfhulpboeken een kwestie van een knop om zetten, gewoon even wilskracht tonen en zoveel mogelijk motiverende spreuken tot je nemen. De werkelijkheid is meestal weerbarstiger. In Dingen anders doen vertelt en onderzoekt Lianne hoe makkelijk of moeilijk het is om te stoppen met het scrollen op social media of chocola inhaleren, om meer te sporten, geconcentreerder te werken en een opgeruimder huis te hebben. Is het echt een kwestie van mindset of komt er veel meer aan te pas? Hoe doen we dat nou echt, gewoontes veranderen? Het korte antwoord is als een Facebook relatiestatus: It's complicated. Het uitgebreide antwoord lees je in dit boek.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Nieuw Amsterdam
24 maart 2020
07 april 2020

Merel Lommers-Plat Hebban Recensent

Weinig nieuws aan de horizon, maar enthousiasmeert wel

door: Merel Lommers-Plat

Zijn je goede voornemens maanden geleden al gesneuveld? Wil je toch graag slechte gewoontes afleren en deze vervangen door goede gewoontes? In Dingen anders doen leer je hoe je met kleine stapjes gewoontes echt kan veranderen.

Lianne Keemink heeft de opleiding tot basispsycholoog gevolgd en is...

Reacties op: Dingen anders doen