Dit gaat niet over grasmaaien

Gedichten zijn overal: op straat, op gebouwen, in liedjes en films. Ze kunnen je raken, je een leven lang bijblijven, worden getatoeëerd op armen of krijgen miljoenen likes op Instagram. Toch deinzen mensen achteruit als ze het woord poëzie horen: te moeilijk, niks voor mij. Maar het is wél iets voor jou. Ellen Deckwitz legt uit waarom, biedt een helpende hand en neemt je mee langs de vele ontroerende, dramatische, ronduit hilarische en verbeeldingsrijke paden die de poëzie rijk is. Ze laat zien waarom er opeens zoveel gedichten over corona werden geschreven, hoe het lezen van verzen je een veel betere minnaar kan maken en buigt zich over de vraag of er wel zoiets bestaat als Young Adult Poetry. 'Dit gaat niet over grasmaaien' is poëzie voor dummy's, een heerlijk boek dat niet alleen over lezen, maar ook over het leven gaat.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Dit gaat niet over grasmaaien het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dit gaat niet over grasmaaien